سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایجاد فضاهای کاربردی در خانه

ایجاد فضاهای کاربردی در خانه هایی با متراژ پایین

امروزه با توجه به افزایش قیمت خانه ها متراژ خانه ها روز به روز کوچکتر خواهد شد. از این رو می بایست برای طراحی داخلی خانه های خود با دقت بیشتر عمل کرده و از تمامی فضاها حداکثر استفاده را کنیم. مهم ترین بخش خانه قسمت پذیرایی و یا نشیمن خانه ها میباشد زیرا در نگاه اول این فضا دیده خواهد شد. پس بهتر است برای طراحی فضاها بیشترین وقت خود را صرف کرده و بهینه ترین حالت ممکن را اجرا کنید تا بتوان فضاهای کاربردی را در خانه ی خود ایجاد کنید. در این مقاله تیم معمارونه سعی دارد تا ایده هایی برای طراحی نشیمن خانه ی کوچک شما با شما به اشتراک بگذارد. با اجرای این نکات میتوان در کنار ایجاد فضاهای کاربردی مورد نیاز خود به بهتر شدن فضای خانه نیز کمک کرد.

در این بخش به طراحی فضای نشیمن با توجه به متریال های مورد نظر ساکنین این خانه می پردازیم. در این بخش با استفاده از ترکیب چوب و سنگ به ایجاد فضاهای کاربردی و دلنشین پرداخته می شود.

طراحی دیوار تلویزیون

در این قسمت با توجه به وجود پنجره در نقطه ی مرکزی خانه میتوان فضاهایی برای قرارگیری تلویزیون در یکی از دیوار های کناری انتخاب کرد. با این کار میتوان در قسمت مقابل دیوار مورد نظر فضاهایی همانند طاقچه هایی برای کاربری های متفاوت طراحی کرد.

[caption id="attachment_1360" align="aligncenter" width="300"]طراحی دیوار تلویزیون طراحی دیوار تلویزیون[/caption]

برای طراحی دیوار تلویزیون می بایست به این نکته توجه کنید که فضاهای مورد نیاز خود در این فضا را در نظر بگیرید. به عنوان مثال در نظر گرفتن فضاهایی برای وسایل الکتریکی و یا کلید و پریز هایی برای دسترسی راحت تر به آن در قسمت طراحی دیوار برای تلویزیون. همچنین باید این را در نظر بگیرید که استفاده از نورپردازی مناسب باعث بهتر شدن فضا خواهد شد.

[caption id="attachment_1361" align="aligncenter" width="300"]طراحی دیوار تلویزیون 2 طراحی دیوار تلویزیون 2[/caption]

در مقابل این فضا استفاده از طاقچه هایی عمودی و با استفاده از متریال چوب در کنار سنگ مرمر به هماهنگی فضاهای ایجاد شده بیشتر کمک خواهد کرد. همچنین با استفاده از این طاقچه ها میتوان فضایی برای کتاب ها و یا دکوری ها ایجاد کرد.

[caption id="attachment_1362" align="aligncenter" width="300"]دیوار رو به روی تلویزیون دیوار رو به روی تلویزیون[/caption]